tirsdag 31. mai 2011

Varm Sommertopp



Ja, nå kan sola bare titte fram igjen - nå er nemlig sommertoppen til snuppa mi ferdig!





Da jeg lagde denne kjolen til meg selv, så den strikkede toppen temmelig liten ut slik at vi snakket om at den kanskje måtte bli til datteren min istedet. Men den passet, så da ble jeg nødt til å strikke en ny topp til Josefine.










Jeg håper den blir brukt, for da jeg med stolthet i stemmen sa til henne at nå er toppen snart ferdig, så var det bare så vidt hun gadd å se opp fra PC-spillet og hun sa bare: "Den kommer til å bli varm!" Hæææ? sa jeg. "Ja, den er jo lagd av bomULL, så da blir den nok veldig varm"...     Jadda...   det neste blir vel at den klør...




Toppen har jeg strikket i Gjestal Sport bomullsgarn. Tykk og god bomull som ikke klør og er akkurat passe varm! God å strikke med (den deler seg heldigvis ikke). Mønsteret som er brukt som utgangspunkt ser du på bildet under, men jeg har strikket Daisy'er øverst på toppen. 
Ideen har jeg fått fra Komadyret. Hvordan du strikker daisy'er er bra forklart her på Pickles



Her er toppen sammen med forskjellig som jeg tror Josefine hadde likt:



Hvis du klikker på linken over (der det står daisy) kommer du til denne collagen jeg har laget i Polyvore.
Litt morsomt å lage slike collager igrunn (helt meningsløst da men..)
:-)

2 kommentarer:

  1. Toppen var kjempeflott ;o) Artig collage du har laget.

    SvarSlett
  2. Daisyene på toppen er det som virkelig gjør den. Nydelig topp og flott collage. Det der har jeg veldig lyst til å prøve.
    Ellen :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...