lørdag 21. mai 2011

Skjerf og Polyvore frustrasjon


I dag har jeg

  • laget frynser på sjerfet mitt
  • trent (det var skikkelig slitsomt, har ikke svettet så mye på lenge...)
  • testet ut Polyvore og laget noen collager med mitt nye skjerf sammen med noen armbånd som ligger til salg i epla-butikken min. Det siste har tatt temmelig lang tid. Problemet var å få bilde at av skjerfet mitt overført til Polyvore. Polyvore er et nettsted der alle kan lagre bilder av produkter de liker (fra nettbutikker) og bruke produkter som er lagret til å lage collager med mote eller interiør. Her er det en stor database med produkter å velge mellom og i tillegg er det ferdige maler og bakgrunner du kan bruke. Veldig greit når man først vet hvordan man skal gjøre det... Det er veldig lett å finne produkter og bruke de i en collage og du kan lagre de på ditt område i Polyvore hvis du ønsker. Men det er ikke lenger mulig å laste opp bilder fra blogger eller nettsteder for bildelagring. Jeg klarte å gå rundt dette ved å først å lagre bildene mine i et blogg-utkast, pinne bildene til Pinterest og clippe bildene fra Pinterest til Polyvore...

Jaja, her kan du se resultatet:
scarf1
Eget skjerf og armbånd fra Epla-butikken.

scarf1 by gittebettina

scarf2
Eget skjerf og armbånd fra Epla-butikken.

scarf2 by gittebettina featuring gucci bags

Hvis du klikker på linkene under bildene, så kommer du til min collage og kan se detaljene om produktene jeg har valgt (som f.eks prisen på gucci-veska!!!).


Men det slår meg jo at det hadde vært mye raskere å presentere resultatet på denne måten:









PS! Mønsteret jeg har brukt som utgangspunkt: Heklet DROPS sjal i ”Silke-Alpaca”. Link til mønsteret fant jeg hos Trude's hobbitter.
Jeg har brukt garnet Regia (75% ull, 25% polyamid) og fargene går i brun-grå, turkis, beige, offwhite. Jeg har ikke fulgt oppskriften angående garn og hekle-fasthet (heter det det?) eller mål. Jeg har brukt heklepinne nr 7 og laget skjerfet ganske lite (derfor kaller jeg det skjerf og ikke sjal..). Jeg vil bruke det med spissen frem og ikke ha det for tykt og klumpete, men luftig og lett. Jeg har derfor heklet en kant av fastmasker langs bakkanten for å få skjerfet til å ligge og eventuelt knyte skjerfet med. Når endene henger ned, vrir kantene seg. Det ble fint synes jeg :-)
Jeg har også laget frynser på dette skjerfet.




Se forresten skjerfene og sjalene som jeg har festet til min oppslagstave i Pinterest. Jeg har lyst til å prøve flere av oppskriftene. :-)

3 kommentarer:

  1. Skikkelig flott skjerf til dongery, mitt favorittantrekk:O)
    Så mange interessante linker hos deg, må inn å se..
    Nyt kvelden, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Lekre farger i skjerfet ditt, passer kjempefint til jeans. Skjerf er blitt et IT- eller "må ha" plagg i disse dager, så dette bør gå unna.

    SvarSlett
  3. Dette var eit skikkelig flott skjerf :) Og så artig å sjå det sammen med andre ting. Må nok sjekke ut Polyvore...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...