mandag 15. november 2010

Sovende fossile zombier..

Sliten, trøtt, tørst, klam på beina, ør i huet...

Har kommet meg inn til Tigerstaden fra det blide Sørland. Det var en mørk busstur! Allerede da jeg satte meg på bussen kl 5 var det bekk-mørkt ute. Det var heldigvis få passasjerer på denne bussen.. det passer meg utmerket,.. jeg har jo en bulende veske med strikketøy i flere varianter og utgaver (samt et rikt utvalg av godis.. kremt.. måtte bare..) samt en gedigen tjukk pc-sekk. Laptop'en er liten den altså! Men en kjempestor pose med diverse garn i lekre farger og myke kvaliteter tar jo tross alt litt plass..

Endelig sitter jeg på bussen! Dagen har vært lang - opp kl 5:30 og ting som bare måtte testes ferdig på jobb (les: lunsj ved pulten på kontoret.. ) Kom meg avgårde to timer senere enn planlagt. Jeg har sett frem til å sette meg ned på bussen og strikke og slappe av og høre på musikk. Deilig!
Slår på Spotify på HTC'en og kikker meg rundt. Hører på Tarja: "I walk alone, every step I take, I walk alone. My winter storm... ". Rund meg sitter alle, absolutt alle, i rare stillinger og sover. Snorker til og med! Jeg føler meg med ett veldig alene der i mørket på bussen sammen med rare, sovende fossile zombier..
Huff! Det blir for mye - må nok høre på noe lystigere..
Neste sang ut er da Marina and the diamonds med "Are you satisfied with an average life.. " Og da tenker jeg bare " har folk virkelig ikke bedre ting å gjøre enn å sove på bussen? Hvor godt sovehjerte har folk egentlig?" Alltid er det noen som snorker på bussen - uansett når på dagen man måtte finne på å reise. Jeg derimot får aldri blund på øyet selv om jeg tar bussen gry-tidlig. Irriterende!

Jeg pleier vanligvis ikke å legge merke til eller irritere meg over andre folks oppførsel sånn generelt. Men i dag var norlending-dama som bare måtte underholde alle andre med personlige telefonsamtaler med slektningene hun skulle treffe bare timer senere, ja.. litt annoying kan du si..
Jeg burde nok ha kommet meg på treninga i dag ja! Ikke bra når en går glipp av ukens høydepunkt og det som får en til å smile resten av uka!

Jaja.. kom meg nå inn til Oslo da - etter en halv vott og 11 heklede blomster :-) Og masse musikk som ikke får deg til å sove :-)




Rakk akkurat å se alle de fantastiske fargene på alle nøstene på "Nye Strikkedilla AS". Så dagen er redda!!


Noen nye nøster - Velkommen til familien!!

Tok med noen av de til hotellrommet mitt :-) To dusere lilla nyanser i Drops Vivaldi mahair/ull, grålilla Drops Kid-silk mohair, melert lilla Drops Alpaca, dus grå-grønn Drops Alpaca, grå-grønn Kitten Mohair, gråblå Drops Vivaldi mahair/ull, metallisk grå egyptisk bomull/viscose fra Drops med mye glans og sist men ikke minst kjempefin grå Puddel mohair boucle- også fra drops.
Men nå har jeg nok mer enn nok garn til jule-presang-prosjektene mine.

Men de hadde utrolig mange fine andre knalle farger da...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...