lørdag 27. november 2010

Løft blikket litt

Nå er vi midt i verste julestria og de fleste av oss blir veldig navle-beskuende nå (på seg selv kjenner man andre, er det ikke det man sier?). Todo lista er lang som et vondt år, og vi bobler kanskje ikke over av energi i mørketida heller. Vi er opptatt av å rekke alt vi rekke før jul, alt som skal til for å oppfylle egne og andres forventninger til oss. For vi vil jo lage en fin jul for familien, ikke sant? Vi vil jo lage fine presanger til alle (that's me..), bake alles favoritt-kaker, huset skal være ryddig og rent, alle interiør-interesserte ønsker å lage den fineste adventskransen og planlegger det perfekte juletre.. Vi bruker timesvis på å handle ting vi kanskje ikke trenger og kanskje ikke får bruk for (that's me again..).

Det er nå vi burde løfte blikket litt og tenke litt på andre også - de som ikke har det like greit som de fleste.
Jeg sender denne oppfordringen videre til dere. Hva med å bake en kakesort mindre (du kommer bare til å slite med de i hele januar uansett..) og heller bruke noen timer på å lage en varm presang til noen som ikke bare  trenger den varme presangen, men også omtanken - at en person der ute har laget noe til nettopp ham/henne.





Det er Bloggedamer 40+ som har kommet med dette glimrende initiativet, du kan lese mer her.

Selv kommer jeg til å strikke et par tova votter. Det er enkelt, kjapt og morsomt å lage. Og så er de kjempe-varme og fine synes jeg. Selv kunne jeg ikke klart meg uten mine!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...