tirsdag 2. oktober 2012

Beskrivelse super-enkel genser

Nå har jeg fått skrevet ned litt om hvordan man kan lage en super-enkel raglan genser strikket fra halsen og ned og helt uten å måtte tenke på strikkefasthet. Dokumentet er tenkt som en beskrivelse av fremgangsmåten, en hjelp for å komme i gang med å designe sine egne enkle gensere. Alle detaljer er ikke oppgitt, for tanken er at du skal kombinere dette med tidligere erfaringer eller rett og slett bare bruke sunn fornuft og prøve deg fram. Hvilken fasong du vil ha på bolen og ermene f.eks er helt opp til deg. 


Tre enkle gensere laget over samme lest, men med ulike detaljer.

Likedan kan du "fylle" din genser med riller, striper, struktur-mønster, hullmønster, mønsterstrikk, fletter osv.

Selv om dette er en enkel genser, kommer nok mange til å tenke at beskrivelsen er litt omfattende er jeg redd. Håper dette ikke skremmer noen fra å prøve. 
Det anbefales også å prøve genseren ofte, noe som kan virke tungvindt, men hvis du har knitpro pinner med metallstykke for å knytte to wire sammen (cable connector) går det ganske så raskt å prøve. Og så er det jo så gøy å se at resultatet blir bra underveis!!!

Og ja. Beskrivelsen finner du her.
Spør gjerne hvis noe er vanskelig å forstå eller info mangler.
Det er også mulig dokumentet blir oppdatert med flere bilder etterhvert. 
Og takk for alle koselige kommentarer på forrige innlegg om puse-genseren!! Dere er supre!

5 kommentarer:

  1. Tusind tak fordi du har lavet denne skønne beskrivelse og fordi du er så snill at dele den :-)

    SvarSlett
  2. Sååå flott at du har skrevet ned dette; det er jo så supert strikke ovenfra, så dette skal jeg virkelig bruke!!..og da skal jeg linke også..apropos det, jeg kunne godt tenkt meg å presentere dette på fb-sida lun&lett; er det mulig å låne et bilde av deg og linke til dette innlegget?
    Ha en god oktoberstart, klem fra mæ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart du kan låne bilde og linke til innlegget. Bare koselig det :-)

      Slett
    2. Takk skal du ha Gitte! Suger til meg alle gode tips:))..synes det er så flott at flere får ta del i dem! Klemmings;)

      Slett
  3. Jeg har nå prøvd med Chainless foundation double chrochet som oppleggskant. Da måtte jeg øke ut i første omgang etterpå slik at det ble to masker pr heklet maske.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...