søndag 7. oktober 2012

Luftig hals

Jeg fant meg et enkelt prosjekt - heklet hals av staver og luftmasker.
Enkelt og kjapt å gjennomføre og luftig og lett å ha på.






Dette prosjektet var så lett at jeg klarte å hekle mens jeg lå og slappet av på sofa'en. Perfekt for meg som fremdeles tar livet med stor ro.



Garn: Nordlys fra Viking
Mønster: Eget, rutenett av 1 stav, 2 lm. Halsen er heklet rundt og rundt og er lang nok til å ta to ganger rundt halsen.
Heklekrok: 3 (kunne gjerne brukt 3,5 men den fant jeg ikke...)
Garnforbruk: under 100g (350m pr 100g)



Ønsker alle en fortsett fin søndagskveld! 

15 kommentarer:

  1. Nok et herlig produkt fra deg som passer ypperlig som innlegg på fb-sida mi!!..hvor mange lm legger du opp?
    Dekorativt, enkelt...helt i min stil:))
    Ha en god søndagskveld videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
    2. Takk! Jeg har lagt opp masker slik at den går to ganger rundt halsen. Når jeg teller ruter og regner litt, kommer jeg til at jeg har ca 102 ruter og har lagt opp ca 306 m.

      Slett
  2. Kjemoefint og nydelige farge:-)

    SvarSlett
  3. Kjempefin og med det garnet ble den så levende!!!

    SvarSlett
  4. Så fin hals i nydelige farger:)

    SvarSlett
  5. Å, så herlig den så ut! Nydelig farger også. Takk for tips:)

    SvarSlett
  6. Kjempeflott hals i nydelige fargar. Det garnet såg supert ut.

    SvarSlett
  7. Salut,
    facile peut-être,mais un très beau résultat, ça c'est sûr.....
    mitiés.Celeste

    SvarSlett
  8. Lekkert! Kanskje jeg skulle skifte ut strikkepinner med heklekrok en periode :-)

    SvarSlett
  9. Det ble skikkelig lekkert.
    Nå er jeg kommet veldig langt med Drops-genseren min. Skal snart begynne på første hullrad. Spennende.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  10. Lekker ble den. Jeg har et sånt nøste liggende. kanskje kan jeg herme.
    Klem

    SvarSlett
  11. lekkert skjerf/sjal!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...