tirsdag 9. oktober 2012

Oppspinn

Min første strikkekjole har sett dagens lys.





Jeg kaller den Oppspinn siden det er fantasi fra ende til annen i dette prosjektet. 


Hele kjolen er designet etter garnet Cotton Andorra Color fra Regia (farge 1875), et flerfarge-garn i gråblå, lys blå, jeansblå, lys brun og kitt(?). Jeg har sååå sansen for fargekombinasjonen i garnet og den rustikke look'en. Jeg har brukt garn av ulike garnsorter i noen av fargene i flerfarge-garnet. 

Garn: Cotton Andorra Color fra Regia, lys blå Royal Alpakka fra Dalegarn, kitt-farget Drops Alpaca, lys brun Drops Baby Merino, dongeriblå Drops Fabel.
Mønster: Eget. Top-down med raglan og V-hals. Tettsittende overdel men mye vidde i skjørtet. Smale lange armer. Sikksakk-
mønstring på skjørtet er basert på  Annette Danielsen's Løvfall.
Pinner: 3,5 og 4 og 4,5.






Denne kjolen ble veldig meg og jeg tror jeg kommer til å bruke den mye!!! Dette har vært et veldig gøy prosjekt og jeg har virkelig fått mersmak på sikksakk-strikking - det er kjempegøy!

Deltar i Pinnekrokens Høst-utfordring med dette bidraget.

23 kommentarer:

  1. Det må jeg si var et FLOTT oppspinn!! Nydelig kjole.

    SvarSlett
  2. Der tabte jeg da lige kæben........hold op hvor er den flot! Fantastisk flot :-)

    SvarSlett
  3. Du er bare utrolig flink.Kjempe fin kjole i nydelige farger.
    Klem

    SvarSlett
  4. Så knasj kjole, flott design og artige detaljer.:)

    SvarSlett
  5. Rå!!!
    Nei nå ble jeg begeistret:)
    Så flotte farge- og mønsterkombinasjoner,
    og så morsomt med ulike ermer.
    Knallfin fasong, jeg kjøper gjerne mønsteret til denne
    når/hvis du planlegger offentliggjøring!
    :)Beate

    SvarSlett
  6. Så flott kjole!! Du er flink!!

    SvarSlett
  7. Sååå lekker!!!
    Det er morro med eget design. Denne ble superflott, altså!
    Fargene stemte så godt med hverandre også. Og det var så mange fine små detaljer der, som gjorde hele kjolen.
    Bra jobba!!!

    SvarSlett
  8. Wow! Fabelaktig flott! Det må være så moro å designe en så lekker kjole, som blir så vellykket! Nydelige farger er det også, det er jeg helt enig i. Flinka! :)

    SvarSlett
  9. super-duper-fin og smashing!! veldig dyktig er du :)

    SvarSlett
  10. super-duper-fin og smashing!! veldig dyktig er du :)

    SvarSlett
  11. super-duper-fin og smashing!! veldig dyktig er du :)

    SvarSlett
  12. super-duper-fin og smashing!! veldig dyktig er du :)

    SvarSlett
  13. Wow! Nydelig kjole du har laget :)
    Veldig flott mønster på den!
    Ha en fin kveld videre :)

    SvarSlett
  14. Den kan du virkelig være stolt av! Nydelige farger du har kombinert sammen. Synes det er så vanskelig å se for meg hvordan fargene kommer til å fungere sammen når jeg strikker fri-fantasi med flere farger. Ender derfor som regel opp med en farge.

    SvarSlett
  15. Fantastisk fin. Jeg blir bare så imponert over det du får til. Spesielt de strikkeprosjektene dine som du skaper helt fra eget hode. Du er utrolig flink.
    God glem!
    Ellen :)

    SvarSlett
  16. Nydelige farge- og mønsterkombinasjoner! For en flott kjole!

    Takk for bidraget til Pinnekrokens høstutfordring!

    Hilsen Eirin
    -Pinnekroken-

    SvarSlett
  17. Wow, du er flink! Den var nydelig..og uten mønster, jeg er imponert!

    SvarSlett
  18. Jeg begynte på Wooleater-hekleteppet i går. Plundra litt med å forstå mønsteret først, det er jo på engelsk, men så fikk jeg det til. Og det blir nydelig. Anbefales!
    Ellen :)

    SvarSlett
  19. Imponerende arbeid - kjempeflott kjole!!!!

    SvarSlett
  20. Hærlig <3
    Den der er det mye arbeid bak , og lekkert ble det :D
    Flott fargekombinasjon !

    SvarSlett
  21. Rett og slett knallfin! Du kunne solgt dette i hvilket som helst oppskriftshefte!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...