torsdag 31. mai 2012

Endelig i symodus

Endelig har jeg fått satt meg ned med symaskinen og fullført en tunika jeg begynte på for lenge siden. Jeg tror faktisk det var før påske jeg begynte på denne...



Overdel og underdel er sydd i Onion velur kjøpt hos Masker og Sting i en nydelig dus blå farge. Ermene er av tynn bomull/viskose kjøpt i fjord sommer i stoffbutikken i Rønde i Danmark.
Mønster er selvlaget (eller sammensatt) og består av komponenter hentet fra ulike mønstre. Overdelen er tatt fra en Onion-kjole og nederdelen fra en annen kjole fra et Burda blad. Disse delene er de samme som jeg brukte i denne kjolen. Men ermene har jeg ikke brukt tidligere, de er hentet fra en kjole i Alt om håndarbeides Symagasin. Og de ble jeg veldig fornøyd med. Elsker posefasongen og lengden på ermene. Ellers har jeg laget løpegang i livet med knytebånd i samme stoff som ermene.




Tunikaen ble supergod og akkurat passe. Den måtte tas i bruk med en gang, så jeg lurer på hvorfor jeg ikke har gjort den ferdig før :)

7 kommentarer:

  1. Nydelig tunika, og nydelig stoff! Den ble jo ferdig til slutt, bedre det enn aldri :) Kos deg med plagget! Klemmen

    SvarSlett
  2. Flott tunika. Den ser mjuk og god ut. Fin kombinasjon med einsfarga og mønstrete stoff.

    SvarSlett
  3. Kjempe søt tunika:-) Stoffet på armene var jo bare super fint. Gøy med klær som ingen andre har.

    SvarSlett
  4. Den tunikaen var kjempefin og ser veldig deilig ut. Kjekt å lage eigne plagg, sjølv om det av og til er eit tiltak;)

    SvarSlett
  5. Ah, den ble NYDELIG! Nydelige stoff og ermene var virkelig fine. Hvilket nr. er det på Symagasinet du har brukt?
    Ellen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) Ermene er hentet fra mønster 136, Symagasin nr 12/2010, så gammelt blad dessverre. Men sikkert ikke vanskelig å finne tilsvarende.

      Slett
    2. Eller egentlig lager du bare vanlige 3/4-lange ermer som er videre nederst og rynkes sammen. Og syr på en mansjett som er ca 5x32cm. Trenger ikke mønster du vettø :-)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...