tirsdag 27. desember 2011

Rustikk kosestrikk

Bortsett fra familiebesøk har det bare vært late sofa-dager de siste dagene. 4 uker med halsbetennelse, hoste og forkjølelse har selvfølgelig ført til bihulebetennelse, så det er litt ufrivillig at det er sofa'en som er tilholdsstedet egentlig. Men da er det likevel deilig å være helt oppslukt i å strikke på denne deilige genseren.





Egenlaget mønster inspiret av Tine Solheim og noen av de siste modellene fra Pt Design. 




Fargene er grå, koks, naturhvit, camel og kobber - jeg elsker denne fargekombinasjonen! 
Og jeg bruker en miks av garn: Rubin superwash ull fra Gjestal i lys grå, koks og naturhvit, et hårete ullgarn fra ice yarns (merinoull, Kid mohair og polyamid), effektgarn laget av tre tråder (grått, offhvite og kobber) også fra ice yarns, offwhite Drops alpakka boucle, koksfarget Drops cotton viskose m fin glans og camel-farget garn Freestyle fra Dalegarn. 
Garnet fra ice yarns er kjøpt fra yarnparadise, et nettsted med billig garn, topp service og ekstemt raske leveringstider.




Gleder meg til å bli ferdig med denne genseren - den skal bli veldig myk og god og garantert varm!!! Men akkurat nå lurer jeg på om stjernene sitter litt for stramt i midja... hmmm...




This is my new knitting projekt, a swether started on Christmas eve. I love this combinaton of colors and the rustic look. Don't you agree?

7 kommentarer:

  1. Den ser fantastisk flott ut! De vottene bør du strikke også. Kjempe fine! :) Håper du snart blir heeeelt frisk! Nok sykdom nå :) Godt du hygger deg sammen med strikkepinnene :) Juleklem

    SvarSlett
  2. Til lykke med jula :)
    Den genseren kommer til å bli kjempefin. Du er så flink altså!
    Her går det i hekling, hekling, hekling.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  3. Nydelige fargekombinasjoner! Tror jeg må se nærmere på de oppskriftene og garnet du har.
    Ha en riktig god bedring :))

    SvarSlett
  4. nyydelig blir dette tror jeg, fine fargekombinasjoner som jeg liker. Nå ble jeg inspirert.. kanskje jeg må kjøpe meg nytt garn
    ha ei fin romjul
    mvh Tone

    SvarSlett
  5. Det så kjempeflott ut !! :-)
    God Jul til deg og dine :-)

    SvarSlett
  6. Så spennende, den ser jo bare kjempe flott ut. God bedring:-)

    SvarSlett
  7. Flott garn, og flott mønster. God bedring. Ha en fortsatt god romjul.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...