mandag 13. desember 2010

Noter og spill

Noter og spill - dagens og gårsdagens ord i ordleken til Merete - henger på en måte sammen. Man må kunne noter for å spille et instrument, og alle som spiller i et orkester må følge notene og takten for å spille sammen og for at musikken skal lyde vakkert.


Mennesker som skal jobbe sammen må kunne notene eller spillereglene for at de skal være samspilte. Dette er viktig i arbeidslivet og ikke minst på hjemmebane. Jeg er så heldig å ha fått verdens beste kollega som kjæreste :-) Han er verdens flinkeste (uten å være av den altfor selvsikre typen som vi, eller i alle fall jeg, ikke har noe til overs for..) både faglig og ikke minst når det kommer til samspill og samarbeid. Han er en person man kan spørre om alt uten å føle seg dum (ikke en selvfølge i min bransje..) og som jeg kan tenke høyt sammen med for å finne en løsning. Jeg savner virkelig å jobbe sammen med ham, men nå spiller vi heldigvis sammen på en annen arena :-) 
Og i dag har han bursdag! GRATULERER MED DAGEN KJÆRE!!!!



Min kjære trubadur og superskytter er glad i å spille. Jeg elsker når han spiller gitar og synger "I love Norwegian country and the sound of my guitar.." Liker jo egentlig ikke denne sangen overhodet, og han synger den jo bare på tull. Men når han synger den, er den sååå fin - han har utrolig fin stemme :-) Men han liker andre former for spill også, og da særlig dataspill som innebærer stor grad av skyteferdigheter.. Brettspill av ulike typer er også populært, og et populært reisemål i Danmark er Labyrintia. Her kan hele familien spille og leke både utendørs og innendørs. 


Her selger de også brettspill som krever en stor posjon tankevirksomhet og som man ikke får kjøpt i vanlige bokhandlere (i alle fall ikke her til lands). Slike spill liker jeg! 


Men når det kommer til kreativitet, så er det vel nettopp det å kunne løsrive seg fra notene og spillereglene som skaper de interessante produktene. Du kan lage de vakreste og mest forseggjorte ting ved å følge en oppskrift, men det blir jo som regel ikke særlig orginalt. Jeg har sansen for å kombinere ulike teknikker. Hvorfor skal et smykke lages kun av perler? Hvorfor ikke kombinere hekling og smykkelaging?




Og hvorfor må et skjørt bestå av to stykker stoff som er sydd sammen i sidene? Hvorfor ikke gjøre litt mer ut av det?






En av de som klarer å løsrive seg fra de vanlige spillereglene og lager unike ting er Susanne som har Epla butikken Av Susanne. Hun jobber med papir og stoff og er opptatt av gjenbruk og redesign. Hun lager mye fargerikt og vakkert, som for eksempel disse originale domino anhengene. Jeg har sikret meg to av de. Det var en koselig pakke å få i posten :-






Jeg har fått lov å vise noen bilder fra bloggen hennes.
Sjekk fargespillet..






Jeg bare digger putene hennes!!!


Tusen, tusen takk for alle herlige kommentarer!!
Klem



5 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Så mye fint! Koselig å se en slik kreativitet!
    - og gratulerer med dagen, til gubben din :-)

    SvarSlett
  3. Her var det mye kreativitet, flotte smykker og originale puter. Nå vet jeg hva jeg skal bruke mine umonterte, broderier til.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for for en fantastisk flott omtale!! Det er utrolig inspirerende når andre setter pris på det man gjør :)
    Ellers vil jeg bare si at det er et fantastisk flott skjørt du har sydd. (smykket og, men falt spesielt for skjørtet :)

    SvarSlett
  5. Det er meg på bildet >.< :P
    haha :)
    Veldig fin blogg duhar :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...