søndag 14. april 2013

Drømme-genseren



Etter å ha strikket to ulike gensere med XO-fletter nedover skuldrene og armene i vinter (denne unisex genseren og denne dame-genseren), drømte jeg til slutt om XO-fletter. 
En tidlig morgen voknet jeg opp etter en drøm og tenkte: "Ja, denne genseren skal jeg lage!". 
Og her er den da (noen måneder etter...):




Mønster: Eget, strikket top-down med pingvinermer, med XO-fletter fra halsen og nedover skuldrene og armene, strukturmønster og 2r 2vr ribb på bolen og ermene. Fastmaske-kant rundt halsen.
Garn: StoffHusky fra Yarn-paradise.com (utgått)


Her var det to ideer som smeltet sammen. Jeg hadde lange hatt lyst til å lage en romslig genser med struktur-mønster ala dette, samtidig som jeg hadde mange ideer til flere XO-gensere. 


Er ganske sikker på at denne genseren kommer til å bli mye brukt nå framover (hvis våren kommer i år da...). Den er passe romslig og utrolig myk og god. 
Gleder meg til å bruke den :)

9 kommentarer:

  1. Genseren ble aldeles nydelig. Du er flink. Nydelig farge også.
    Klem

    SvarSlett
  2. Den er da virkelig en drøm.
    Nydelig farge og mønster.
    Så flink du er :)

    SvarSlett
  3. Den ble kjempe fin. Sikkert deilig å ha på seg.
    Klem

    SvarSlett
  4. Lekker sommergenser. Skulle ønske rosa var en farge jeg kunne kle, - synes den er nydelig (på andre). :)

    SvarSlett
  5. Herlighet for en vakker genser! Så utrolig dyktig du er som har klart å komponere dette mesterverket!:)

    SvarSlett
  6. Flott genser du har strikket og designet, Gitte. Den ser både varm og luftig ut.
    Og så tøft med XO mønsteret. Forstod ikke helt hva du mente da du skrev XO (tenkte på cognac først, jeg.....) men da jeg så mønsteret, så jeg det jo!!!
    Og så kjekkt at ideen kom i en drøm......

    SvarSlett
  7. Flott genser! Er det mulig å få/kjøpe mønster?

    SvarSlett
    Svar
    1. Har nok ikke noe mønster som er ferdig foreløbig i alle fall :-)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...