søndag 17. april 2011

Våren er et faktum når

Bjørka blomstrer:




og Kjekkassen er pollensjuk og bare sover og sover...




Rosebuskene er klippet






Jentas nye sko ser slik ut etter en gangs bruk




Det er varmt ute og det er fri tilgang til is










Jeg strikker i bomull


- Jippi! Nytt strikketøy!! Og dette bomullsgarnet er deilig å strikke i - tykk og "fast" bomull. Toppen det er bilde av, er bare et utgangspunkt. Jeg skal strikke topp til retro-kjolen som jeg fortalte om i dette innlegget. Og denne gangen skal glidelåsen fra skjørtet fortsette oppover i toppen slik at Dolly også kan få på seg kjolen :-)
Toppen skal ligne på denne nydelige vesten strikket av Komadyret. Med daisy-strikk i solgul, pink og rød (og kanskje grønn..)
Du kan også se mitt design-board på Pinterest her.




Og vi planlegger jente-tur til Oslo i begynnelsen av påska!!!





Hvis det blir stille herfra noen dager, så er vi på shopping i Oslo :-)

5 kommentarer:

  1. Herlige vårbilder. Her regner og blåser det surt :( Men vi spiser is for det :D
    Var inne å så på design-boardet ditt. Inspirerende, herlige plagg. Vi har ganske lik smak:)
    Ang. spørsmålet ditt i bloggen min, jeg har tenkt å lage flere tutorials etterhvert. Kan godt lage en om halslinning. På den stripete kjolen brukte jeg en remse av stoffet. Rynker halsen først til passe vidde. Klipper en lang remse på ca 3-4 cm alt ettersom hvor bred jeg vil ha halslinningen. Begyner med å nåle fast remsen på vrangen ved den ene skuldersømmen. Når jeg kommer tilbake til start klipper jeg av overskytende remse og syr sammen remsen i endene. Nåler så ferdig slik at skjøten på remsen kommer på samme plass som skuldersømmen. Syr fast remsen i halsåpningen. Bretter så remsen over på rettsiden og syr fast linningen med en fin rettsøm i ytterkant. Done.:) Kan prøve å lage en tutorial med bilder senere.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  2. Hei og takk for at du vil være med på give awayen min. Sååå utrolig kjekt å høre at du har blitt inspirert av vesten min ;) Slikt liker jeg ;) Gleder meg til å se resultatet ditt;)

    SvarSlett
  3. Så fin sommertopp du har på pinnene. God påske til deg og kos deg i det fine været:)

    SvarSlett
  4. Et vårlig og flott innlegg.
    Takk for hyggelig kommentar og god påske til deg.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...