fredag 22. oktober 2010

Endelig i gang igjen..

Nå har det være en lang pause i syinga her. Det eneste jeg har gjort på sy-fronten siden før høstferien er å tegne et mønster til et nytt skjørt og handle stoff og inspirasjon i Oslo.
Men i kveld kom jeg endelig i gang. Jeg har nemmelig fått forespørsel om å lage et skjørt i størrelse 36. Langt fra min størrelse.., men jeg trøster meg med at hvis jeg ikke får solgt det, kan sikkert dattera mi, Josefine bruke det. Hun elsker alt jeg lager (enn så lenge..)

Skjørtet skal være i samme stil som Harmony skjørtet, se bildet under. Med mange baner i ulike stoffer. Velger å bruke de samme farge-nyansene: lilla og grått.

Harmony skjørt - Purple Pleasures

Jeg tok en litt annen innfallsvinkel enn jeg pleier denne gangen, siden jeg har mulighet til å fortsette i morgen uten å rydde unna alt av sy-utstyr. Vanligvis pleier jeg å klippe alt stoffet - noe som i seg selv er mye arbeid ved disse skjørtene som består av mange baner/stykker i ulike stoffer. Men nå klippet jeg først to av delene til bakstykket, gikk deretter opp på syrommet og sydde ferdig innsnittene og tråklet sammen bakstykkene. Dessverre mangler jeg glidelås. Kanskje jeg kan få kjøpt det i morgen..




Dette er et nytt skjørt. Jeg vet ennå ikke helt hvordan det kommer til å bli når det er ferdig, så det er veldig spennende. Selvfølgelig har jeg tenkt mye på hvilke stoffer jeg skal bruke og hvilke effekter jeg kan legge til på dette skjørtet. Men jeg bestemmer ting underveis. Tror jeg har 20 - 30 stoffer som kan være aktuelle å bruke som pynt eller til selve skjørtet, så her er det mange muligheter. Det er også mange risikoer. En av de er at endringene jeg har gjort på grunnmønsteret slett ikke var noe lurt og kan være vanskelig å sy i virkeligheten. Det vil jeg forhåpentlig få se i løpet av helga :-)




Som dere kanskje ser, så er bakstykket ikke helt ferdig ennå.. her mangler det en av delene.
Kommer tilbake til det en annen dag, så følg med i neste episode av Gitte syr et Gnist-skjørt :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...