søndag 17. juni 2018

Bodø-kofta

Dessverre har det vært helt blogg-tørke her. 
Skjønner ikke helt hvorfor, men synes denne våren/forsommeren har vært veldig travel. Det gikk jo rett fra vinter til sommer, her på Sørlandet, så kanskje det er fordi man har mistet en hel årstid, at det føles så travelt? Men i dag er det endelig en søndag med overskyet vær.

Tidligere i vinter strikket jeg Bodø-kofta og ble godt fornøyd med den. Tenkte at det var på høy tid at den kom på "trykk".



Den er strikket i Pt2, Finull, Ask og Sjølingstadgarn, i beige, gul, rød/rødorange/rust og turkis/sjøgrønn. Jeg har brukt bordene fra den gamle Bodø kofta fra Husfliden, men strikket i egen fasong. Jeg har valgt å ha den lang og romslig, med lommer og sjalskrave. Kraven og øverst på ermene er strikket i ensfarget rib.



Sjalskraven sys på
Jakka er strikket ovenfra og ned, delvis etter boken til Ann Budd, men med mine egne modifikasjoner. 










1 kommentar:

  1. Super har du laget. Jeg liker modellen din.
    Herlig strikking fra topp til bunn... og sjalkragen er veldig fint.
    Fantastiske farger.
    Nydelig :-))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...