fredag 30. mars 2018

Variasjoner over samme tema

Det som er morsomt med å sy, er å kombinere ulike stoffer. F.eks ta et blomstrete stoff og finne andre stoffer som passer til - mønstrete og ensfargede.

Jeg sydde en kjole i september 2014 og hadde en rest blomstrete stoff igjen. Da jeg holdt på å sy en av de siste raglan toppene mine, oppdaget jeg at det ene ferskenfargede stoffet med prikker, passet perfekt til dette blomstrede stoffet. Jeg fant fram noen grå stoffer og nå har det blitt til to nye topper.



Her har jeg endelig fått prøvd mønsteret 23114 fra Stoff og Stil som jeg har hatt planer om å prøve lenge. Litt tilpasninger til min kroppsfasong var nødvendig. Men jeg ble veldig fornøyd med resultatet, både fasongen, lengden og sammensetningen av stoffene. Jeg skal definitivt bruke dette stoffet igjen.


Her er en lengre utgave av raglan mønsteret i forrige innlegg, med smale ermer. Litt usikker på hvor godt jeg liker denne. Tror jeg må bruke den litt for å bestemme meg...

Og dette var den opprinnelige kjolen (fra dette blogginnlegget):



2 kommentarer:

  1. Kjempeflotte topper! Fin måte å bruke opp stoffrester.

    SvarSlett
  2. Så mange fine gensre du har sydd :-) Kjekt å få brukt opp litt reste stoffer.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...