tirsdag 17. desember 2013

Torso - Haukelikofta


Den venter tålmodig på armene sine denne genseren - den verken klager eller maser, men ligger klar på sofa-ryggen og venter til Strikkemor skal bli ferdig med alle de andre tingene som stadig blir prioritert først. Julegaver, lue-strikking, baking, ja til og med vasking har blitt vurdert som viktigere. Men snart kommer sikkert Strikkemor til å lage noen fine lange armer til meg tenker Haukeli-genseren tålmodig.

Ja snart skal jeg få begynt på armene til Haukeli-kofte-genseren min, tenker Strikkemor. Snart.
<3

7 kommentarer:

  1. Den blir såååå fin, Haukelikofta di. Og den ser like fin ut som i bladet Landliv , der den er formstrikket. Eller..... Det jeg tror, er at hun som hadde den på, Liv, var gravid da hun var modell for den, og derfor satt den etter kroppen.
    På oppskriften er den vel rett opp og ned, unusex fasong?
    Jeg strikker også på julegaver, og har bestemt at romjulen blir tiden for selvstrikking.....altså noe jeg har lyst til å strikke. Muligens til meg selv. Men har nå fått noen bestillinger, sukk, og må vel ta meg av dem først.
    Gleder meg til å se din ferdig. Sikler litt på å ha en slik selv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Sylvia!! I oppskriften er den strikket rett opp ja, men det er nok bare fordi den var litt tettsittende at det ser ut som den er innsvinget. Min derimot er innsvinget, eller utsvinget burde jeg vel kanskje si. Den er tettsittende hele veien men har økt ut over hoftene fordi jeg er så brei over baken vettu... Men litt uvant med bordene synes jeg, er jo "big-busted" slik som du...

      Slett
  2. Så nydelig. så nydelig. Herlighet for en jobb med så masse mønster. Skjønne farger. Blir nesten stum av beundring. Flinka.
    Klem

    SvarSlett
  3. Denne synes jeg er så flott. Ligger som et ønske- prosjekt for neste år.

    SvarSlett
  4. hvilket garn strikker du den i (og pinner?

    SvarSlett
    Svar
    1. Garn: Sandnes alpakka og Pure alpaca fra Ice yarns
      Pinner: 3 og 3,5

      Slett
  5. hvilket garn strikker du den i (og pinner?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...