søndag 4. september 2011

Hekle-skjerf

Det har vært stille på bloggen denne uka. Vi har vært i Danmark i min farmors begravelse. Men jeg har da fått utrettet litt likevel :-)


Før vi dro, gjorde jeg ferdig dette heklede skjerfet. Og jeg må vel si at jeg omtrent har bodd i det siden.





Nå har jeg laget tre til som jeg har lagt til salg i Epla-butikken. Ett off-white som det over, ett grått:





- og ett i den moderne beige-grå-lilla fargen:





De tre første skjerfene er heklet i Dis fra Gjestal, et mykt og ganske tykt blandingsgarn av alpakka, ull og acryl. Det beige-grå-lilla skjerfet er heklet av en tråd Smart Superwash fra SandnesGarn og en tråd Kidsilk Haze fra Rowan.


Siden jeg ikke liker så veldig store skjerf, har jeg laget fletter og dusker i endene for knyting og pynt. Skjerfene kan knytes på mange måter og brukes som et lite sjal om ønskelig.


This week I've made some new scarfs. They are all made of the same crochet pattern, but in differerent colors and yarn. The first two (or actually three since I've made two similar and kept one for myself) are made of Dis from Gjestal (alpakka, wool, acryl). The last one is made of Smart Superwash (100% wool) from SandnesGarn and Kidsilk Haze from Rowan (kid mohair, silk). For sale in my Epla-shop.

13 kommentarer:

  1. woow, beautiful

    liebe Grüße von Traudi

    SvarSlett
  2. amei esse lenço. maravilhoso!!!

    SvarSlett
  3. Må si du har vært produktiv til tross for Danmarksturen din. Så leit med farmoren din.

    SvarSlett
  4. Skjerfene var knalltøffe! Luftige og stilige med dusk i endene. Jeg må innom butikken din...

    SvarSlett
  5. Salut,
    Parfois les choses les plus simples ont le plus bel effet, pour exemple ce très joli châle, vraiment joli.
    Amitiés.Celeste

    SvarSlett
  6. Rett og slett nydelig! Jeg liiiike...

    Ha en herlig dag! Klem

    SvarSlett
  7. Utrolig flotte skjerf...dekorativt med dusker på:)

    Ha en fortsatt fin uke
    Ann-Charlotte

    SvarSlett
  8. Så trist at du har mistet farmoren din! :-( Men så flink du er som klarer å få til konstruktive ting i denne perioden. Sjalene var kjempeflotte, i perfekte høstfarger! :-)

    *Klem*

    SvarSlett
  9. Nydelige sjerf og gratulerer med epla forelskelsen

    SvarSlett
  10. Likte skjerfet ditt...
    Og tror jeg vil kopiere det utover vinteren:når andre ting er ferdige.

    SvarSlett
  11. Så fine de var. :)

    Veldig lur detalj med de snorene med dusker i, det var jo både pent og praktisk.

    SvarSlett
  12. It's enormous that you are getting thoughts from this article as well as from our dialogue made here.

    Take a look at my blog :: pruner pole

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...