søndag 13. februar 2011

Slapp ryddesjau

Her i huset er det urovekkende lavt energi-nivå for tida. Det er uvisst om det skyldes den gale katta som absolutt skal vekke oss kl 5 om morgenen, noe som går (hører jo på nyhetene om så mange på Sørlandet som sykemeldes pga slapphet..) eller rett og slett mangel på dagslys..
Men jeg må skryte av egen treningsinnsats de siste ukene til tross av trøtthet og slapphet. Har funnet ut at jeg klarer å ta skikkelig i på trening om jeg er aldri så trøtt (men blir kanskje desto trøttere etterpå..), og er det noe som hjelper på mitt humør så er det en god treningsøkt :-)


I går ettermiddag fikk jeg dratt meg selv avgårde til Stoff og Stil og Ikea! Kjekt med butikker som har sent åpent på lørdag, for slappinger som meg. Det var en forholdsvis kjapp og billig tur.. Nå klarer jeg aldri å være kjapp på Stoff og Stil da men.. på Ikea klarer jeg å være kjapp. Få damer er mere kjapp på Ikea enn meg, det er jeg sikker på! Jeg klarte dessuten å komme ut fra Stoff og Stil med bare 600 kr mindre på kontoen enn da jeg gikk inn. Ikke verst for å være meg. Og det beste av alt: jeg ble to kataloger rikere :-)




Alltid gøy meg nye kataloger fra Stoff og Stil! De har jeg kost meg med i dag :-)


På Ikea kjøpte jeg nye hyller til syrommet. De er dypere og mer solide enn de jeg hadde tidligere, så nå kan jeg ha tyngre ting på uten å bekymre meg. De har jeg og kjæresten hengt opp i dag. Nå er det bare spørsmål om hva som skal få lov til å komme opp i hyllene: stoff eller perler?? 




Slik ser det ut på sy-/arbeids-rommet mitt når alt som var på de gamle hyllene har blitt stuet bort på en side av rommet. 


Her trengs det energi og ryddelyst!! På tide å rydde bordet med alle perlene også (det har vært på tide lenge nå..)


Etter å ha kikket i de nye katalogene fra Stoff og Stil er dette konklusjonen min: Så mye fint å lage og så liten tid å gjøre det på!! 


Kan jo bare håpe at et mer ryddig og funksjonelt arbeidsrom gir både overskudd og høyere effektivitet, og at tiden som brukes på å rydde er vel anvendt tid.


God morsdag og god søndag til dere alle!!

3 kommentarer:

  1. Nå blir det nok fint på syrommet ditt:)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Kjempefin og koselig blogg du har:) Har en butikk på www.epla.no jeg også, den heter Galleriet, og der har jeg oljemalerier som jeg har malt selv.
    Det er så mange fine btikker der, skal ta en titt innom din!
    Jeg har min blogg på blogg.no som heter www.nyheterforalle.blogg.no

    SvarSlett
  3. Tja du hadde litt av en jobb før alt var/er på plass, Men så blir det jo så topp bra etter på da:-) Fint og se at det er flere som har en del...(!)....ting og tang for hobbysyklinga si ;-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...