fredag 4. februar 2011

Prosjekt Rosekjole

For to uker siden ble et nytt større prosjekt påbegynt. 


Rose i Danmark i oktober



Jeg har kjøpt et brukt ullskjørt på UFF i Oslo, veldig langt og veldig vidt. I nydelige farger med roser i rødt og rosa på mørk blå bunn. 





Jeg skal prøve å transformere skjørtet til en kjole. Nå er ermene straks ferdig strikket. Kanskje litt vannskelig å se, men det skal være puff-ermer :-) Håper de blir bra når de kommer på.. 


Planen er å strikke en overdel også. Jeg hadde et helt klart bilde av hvordan den skulle være, men nå har det sneket seg inn en annen ide som jeg ikke klarer å slippe tak i. Nå klarer jeg rett og slett ikke å bestemme meg. Så nå har jeg faktisk kjøpt garn til begge!!!





Rosens tause språk:
Røde roser - står for kjærlighet og sier: "jeg elsker deg" Kan også stå for respekt og mot.
Rosa roser - eleganse og sjarm. For å vise at du setter pris på noen eller for å vise takknemlighet velger du mørkerosa roser.




Blir det alternativ 1 med rød overdel og firkantet hals, eller skal jeg velge alternativ 2 med blå overdel m ribbestrikk og v-hals??? Hmmm..

6 kommentarer:

  1. For et spennende prosjekt. Det var litt Tine Solheim kreativitet over dette. Gleder meg til å se resultatet.
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Dette blir spennende å se videre:)

    SvarSlett
  3. OI! Så spennende!!! Gleder meg til å se den ferdig! Enten med den ene eller den andre overdelen:)

    God helg!

    SvarSlett
  4. åh jeg glæder mig til at se den kjole færdig :0)

    SvarSlett
  5. Dette blir veldig, veldig spennende å følge med på!Du er dyktig ;-)

    SvarSlett
  6. Jeg gleder meg til å se den ferdig :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...