mandag 25. juli 2016

Gromjakka 2

Dette er min andre Gromjakke og denne gang ville jeg prøve garnet Sandnes Merino. Valgte litt tøffe guttefarger og ville at minst en av fargene skulle være litt knall (den turkise). Synes denne jakka er tøff guttestrikk og gøy å strikke siden den innbyr til lek med farger. Det er 3 ulike mønsteralternativer i mønsteret, i tillegg til at den kan strikkes ensfarget. Man kan også strikke ensfarget på deler av plagget, f.eks på bolen.



Jeg ble godt fornøyd med garnet denne gang også, men resultatet er mye tykkere og jakka vil helt klart bli veldig god og varm til vinteren. Tenker denne blir god å ha i barnehagen :)

Se min første Gromjakke her. Mønsteret selges på Ravelry her eller under fanen Mine Strikkemønstre her i bloggen.


Mønster: Gromjakka. Str 1,5 år
Garn: Sandes Merino
Pinner: 4 og 3,5
Info/detaljer: Her har jeg brukt mønsteralternativ 1 på hele jakka. Jeg har brukt 3 farger (turkis, lys brun og mørk grå). Ved 3 farger kan fargene tas med nedover slik at det blir færre tråder å feste. Jakka er strikket ovenfra og ned og frem og tilbake (hvis man ønsker, kan man strikke rundt med klippemasker).





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...