mandag 1. mai 2017

Turquoise delight - turkis glede


Jeg var på Koftefest i Drammen i helga og har kost meg veldig - sammen med gamle og nye venner, møtt designere jeg har sett opp til i årevis, inspirerende foredrag, og ikke minst - sett utrolig mange nydelige kofter i alle farger, fasonger og stiler :)

Jeg hadde med meg mange kofter selv og en av de har jeg ikke lagt ut bilde av tidligere. Den lagde jeg i 2015 og har ikke laget mønster på. Tiden strekker rett og slett ikke til, mønsterlaging tar mye tid og man får ikke så mye igjen for jobben. Samtidig har jeg ikke lyst til å legge ut bilder av mine design slik at andre designere snupper ideene mine. Jeg har derfor tenkt å legge ut diagrammer og noen notater om hvordan jeg lagde den, på min facebook side. Så kan de som er interessert bruke bordene slik de selv vil. 

Diagram og noen notater ligger under filer i  facebook gruppen min






Jeg lagde denne kofta i 2015. Tegnet og satte sammen border selv. Fant farger jeg liker i ulike garnsorter og strikket etter innfallsmetoden.  Jeg har brukt garntyper med strikkefasthet ca 27 masker pr 10 cm. Jeg har brukt Silja, Sisu, div tynn alpakka, babyull i fargene turkis, sjøgrønn, blågrønn, gråblå, hvit. 
Jeg brukte boken til Ann Budd som utgangspunkt for å lage meg et mønster som passer min kroppsfasong. Jakken har ermekuppel og er strikket fra toppen og ned. Jeg har strikket frem og tilbake øverst oppe, til jeg hadde kommer forbi ermehullene, fordi jeg ikke liker klumpete belegg der ermene settes i. Kofta er klippet opp foran.



Her er vi i administrasjonen i Koftegruppa samlet til bilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...