lørdag 13. mai 2017

Anna's Lopapeysa

Jeg er gleder meg så veldig til Islandsturen jeg skal på i sommer sammen med gode strikkevenner :-) Derfor har jeg kikket på islandsk garn og mønstre og begynt å planlegge prosjekter jeg kunne tenkt meg å kjøpe garn til. 
Samtidig, har jeg lenge tenkt å strikke meg en genser med rundfelling i børstet alpakka og har en del garn liggende til det. Ble så inspirert av de islandske mønstrene til å strikke en vår/sommergenser. 



Jeg valgte mønsteret Anna's Lopapeysa og børstet alpaca silk fra Drops, Faerytale fra Du store alpakka og Børstet baby alpakka fra A knit Story - alt fra garnlageret :)
Mønsteret er bare i en størrelse og strikket nedefra og opp, så jeg måtte mekke litt for å få mønsteret i min størrelse og oppefra og ned. 

Nå har jeg kommet så langt at jeg har begynt på bolen og kan prøve genseren på. Tror den blir bra :) Det blir lettere å se det enda bedre når jeg har strikket enda litt lengre på bolen. Så nå er planen å strikke litt til på bolen, og litt på ermene og prøve etterhvert :)

God helg!


2 kommentarer:

  1. Så flott mønster! Du sier du har brukt tre ulike garntyper her. Har du strikket med trippel tråd, eller bare ulike garn ettersom hvilken farge det er?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) Den er strikket med en tråd, men ulike garnmerker på ulike farger :-)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...