søndag 31. mai 2015

Min nye olivengrønne kjole

Kjolen har blitt ferdig :) 
Jeg slapp å gå med rompa bar, hvis noen var redd for det...



Kjolen er sydd av bomullsstoffer fra Stoff og Stil, og fasongen er den samme som i den gule kjolen jeg sydde i fjord sommer. Men nå har jeg et felt i midjen, synes det er fint, og særlig når man bruker ulike stoffer på overdel og underdel slik som her. Jeg har også laget skjørtet kortere og har en kant under i det mørkeste stoffet. Det er skjult glidelås i siden. Halsen er V-formet både foran og bak på overdelen, men den er ikke for utringet. Overdelen er kantet med skråbånd i samme stoff som midje-båndet og kanten nede. Jeg liker fasongen på overdelen veldig godt, og den sitter perfekt på meg (som jo fyller ut litt mer enn prøvedukken Katinka).



Jeg har også begynt på en kofte til denne kjolen, men har ikke kommet så langt, bilde av den kommer nok senere. Det er koral-farge i kjolen og kofta, og jeg holder nå på med et koral-farget skjørt som også skal passe til kofta :)

Ja, livet er herlig når man kan holde på med akkurat det man har lyst til :)



3 kommentarer:

  1. Jeg bøyer meg i støvet over deg og alle andre som faktisk kan sy klær.
    Og du har i tillegg nydelige stoffer bundet sammen til en helhet med båndet rundt halsen, midjen og skjørtekanten. Lekker, rett og slett!

    SvarSlett
  2. Så fin kjole du har sydd!! Likte godt den gule også - og ikke minst den fine greengate-jakken, nydelig alt sammen! Så flink du er! :-)

    SvarSlett
  3. Nydelig kjole du har sydd. Håper det snart blir sommervarmt, så vi får brukt de nye tingene vi har sydd :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...