mandag 20. januar 2014

Vestlandskofte-poncho

Jeg fikk en utfordring før jul om å lage en poncho med utgangspunkt i et gammelt kofte-mønster.

Jeg valgte å lage en poncho-genser ala Tine Solheim. Og Vestlandskofta var utgangspunktet mitt.



Min poncho til venstre, Vestlandskofte til høyre.

Mønster: Vestlandskofta/Eget. Strikket fra toppen og ned.
Garn: Hvitt: Gjestal Babyull sammen med Kid mohair. Svart: Miracle fra Smc. Gjestal Babyull på armene.
Pinner: 2.5, 4.5 og 5
Garnmengde: 7 nøster Miracle. 7 nøster babyull.




Dette har vært et gøy prosjekt. Vestlandskofte-mønsteret er morsomt og lett å strikke. Garntyper og snittet på genseren er moderne, og mønsteret er like aktuelt selv om det er gammelt. Det svarte garnet - Miracle - er bomull med glitter-effekt. Det kommer dessverre ikke frem av bildene her.



Inspirasjonskilde - Vestlandskofta og poncho-genser fra boken Masker og interiør av Tine Solheim.
Ønsker dere alle en flott uke :)


10 kommentarer:

  1. Knallstilig!!! Du er jo designer!!!

    SvarSlett
  2. Wow, for en jobb, den ble kjempefin! Ha en flott uke hos deg!

    SvarSlett
  3. Wow, denne likte jeg godt! Kjempefin!!!

    SvarSlett
  4. Så flott! Du er en racer til å strikke, og eget deign da - gratulerer !

    SvarSlett
  5. Flott poncho med smart løysing :)

    SvarSlett
  6. Så utrolig tøff!
    Du er virkelig flink :) lekkert!

    SvarSlett
  7. Den ble jo bare så kul. Du er bare så flink med pinnene.
    God helg til deg!
    Ellen :)

    SvarSlett
  8. Den ble utrolig fin. Så flink du er til å ta et mønster og gjøre det om til et helt annet uttrykk. Nå ser jeg jo at gamle koftemønstre igjen er i vinden som aldri før. Morsomt synes jeg med de moderne variantene av det gamle og kjente. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...