onsdag 22. august 2012

Oversize me

Har fått veldig sansen for oversized topper og gensere og har funnet et mønster jeg liker godt på en genser med pingvinermer.



Her er et eksemplar i okergul bomull med hullmønster. Fasongen er veldig vid! Men her har jeg brukt stretch-jersey linning slik at genseren sitter på hoftene.

Ble veldig fornøyd med fasongen og mønsteret kan varieres, det skal jeg komme tilbake til en annen gang :)

Jeg brukte restene av stoffet til en stor tube-hals (ca 140 x 70 cm) som kan brukes en eller to ganger rundt halsen.




Stoffet kjøpte jeg for en uke siden på Stoff og Stil. Ikke av årets høstvarer, men definitivt en av årets høstfarger (fargen er mer oker enn på bildene).
Jeg har brukt stoffet på vrangen på genseren, mens på halsen kan både retten og vrangen vende ut (se bildet under)


Ønsker alle en fin kveld! Her er det fremdeles sommertemperatur med 19 grader i vannet. Men snart er høsten her og da er det frem med alle høstklærne og høstfargene. Gleder med jeg :)

6 kommentarer:

  1. Ble skikkelig stilig. Halsen er prikken over i´en!! Oversize ser ut til å komme tilbake igjen. Herlig!!

    SvarSlett
  2. Kjempefin og kledelig modell! Blir så imponert over dere som syr selv. Her er det litt uoverkommelig, men er litt misunnelig på deg som lager så fine plagg :)

    SvarSlett
  3. Så nydelig! Trenger ikke motebutikker du når du kan lage hele din garderobe selv :) Flinka!

    SvarSlett
  4. For en herlig genser. Nydelig stoff. Heldig du som kler gult, det gjør ikke jeg :)
    Jeg har planer om å lage halser av reste-stoffene jeg også, men foreløpig har det blitt med tanken.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  5. Stilig! jeg har også blitt veldig glad i den "nye vrien" på oversized,og dette var en knallfin variant!

    SvarSlett
  6. Så fin den ble. Skikkelig sommergenser. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...