lørdag 20. juni 2020

Sommerkofta2020

I Koftegruppa har vi hatt en samstrikk nå på forsommeren der vi strikker den sommerkofta vi selv har lyst på. Jeg har strikket to sommertopper siden jeg har få sommertopper og hadde lyst på noen korte, vide topper som passer til kjole.
Kjoler som passer til har jeg også sydd meg, to i jersey og en i lin.



Den første toppen er strikket ut fra det gamle mønsteret på Grill kofta fra Dalegarn, som jeg har hatt lyst til å strikke meg en variant av, lenge. Ble veldig fornøyd med resultatet, egen oppskrift med border fra Grill-kofta. Jeg har brukt Drops Flora, og sokkegarnene Ida og Silja. Selvfølgelig strikket ovenfra og ned.




Den andre toppen er Silje topp fra Du Store Alpakka, strikket i diverse alpakka garn fra lageret. Inca Alpakka fra Rauma er brukt som bunnfarge og den var ikke så verst å strikke med (alpakka er egentlig ikke mitt favorittgarn). Jeg har brukt litt flere farger og laget den litt mindre oversized.








6 kommentarer:

  1. så fine sommertopper, nydelig mønstre! Og så passer de så fint til skjørtet og kjolen du viser! 😊

    SvarSlett
  2. Very Good Article, This blog is always been my first choice to read, Thanks For sharing

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...