lørdag 19. oktober 2019

Mønster på GromSelebukse og GromSeleRomper



I sommer strikket jeg og lagde mønster på GromSelebukse og GromSeleRomper. Først strikket jeg i størrelse 18 måneder til tanteungen min Noah. Begge i Drops Cotton Merino. Jeg sydde matchende bodyer til i jersey.

Mønsteret er tilgjengelig her på Ravelry og kan kjøpes enkeltvis eller i en samling med flere mønster.


Romperen og Selebuksa er en del av GromSerien til barn der alle plaggene er strikket i vevstrikk-mønster. Strukturmønsteret gir gode og myke plagg, særlig når det er strikket i garn som Cotton Merino.
Vevstrikk-mønsteret gir også rom for store variasjoner i mønsteret, det er hele 4 alternativer for stripe-mønster hvis man vil strikke med flere farger.

I mønsteret er det også alternativer som hullrad til snor, lommer og rysjer på selene. Siden dette var de første plaggene jeg strikket, ble det dessverre ikke lommer og snor på disse.
Bak er det strikket forhøyede rader for å få bra fasong.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...