søndag 11. august 2019

Sabeltann-genser

Ett av sommerens prosjekter - som jeg helt har glemt å blogge om - er Sabeltann-genser til Elias.

Trodde aldri jeg skulle få lyst til å strikke Sabeltann-genser, men jammen meg, det fikk jeg plutselig lyst til.


Hadde først tenkt å strikke den slik den opprinnelig er, med sverd bak og gullpenger på ermene. Men syntes det ble litt voldsomt, derfor hadde jeg planer om å ha striper på ermene i stedet, men når det kom til stykket valgte jeg å lage den helt enkel.

Har strikket den i Drops Cotton Merino og Pelana fra Rauma, og med raglan. Opprinnelig er det isatte ermer og tykkere garn.
Jeg brukte mitt mønster på Grom-genser i str 6 år. Diagrammet passet da helt perfekt, og jeg startet å strikke diagrammet rett etter raglanen var ferdig.



Diagrammet er delvis strikket på med intarsia, bortsett fra de minste detaljene som er brodert på etterpå. Ble ikke 100% fornøyd med resultatet, det ble litt klumpete i den ene siden der det er strikket intarsia, kunne gjerne vært tynnere garn, da hadde det vært lettere å få det fint. Men håper mottakeren er fornøyd :-)

1 kommentar:

  1. Ja, fin. Jeg liker virkelig denne genseren. Hva for deilig mønster.
    Gjerne drømmen for en liten gutt. Du har gjort det fantastisk. Jeg gratulere med denne vakre delen. Hilsener til deg. Takk for at du deler. Jeg gleder meg å se.
    Viola

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...