søndag 16. april 2017

Liten GromP

Jeg har en stund jobbet med mønster på poncho til barn i samme strukturmønster som Grom-serien. Jeg har laget et design som kan strikkes i to varianter. Her er den ene av de. Det er plagget jeg viste dere i går og som jeg gjorde ferdig i går. Nå gjenstår det litt arbeid på mønsteret - og så hadde det det vært sååå fint å hatt et barn inni ponchoen, for den kommer ikke helt til sin rett der på veggen...



Denne ponchoen, eller poncho-genseren er spesielt fin til de minste tenker jeg. Den er vid som en poncho, men lukket i sidene. Og så er den veldig lett å strikke, siden det blir som en genser med raglan. 
I mønsteret er det også valgfritt om man vil ha hette på ponchoen.

Den er strikket i Spøt, et nytt garn fra Sandnesgarn som er laget av Alpakka og Merinoull, forsterket med nylon (40% alpakka, 40% merinoull og 20% nylon). Jeg har strikket i mørk og lys brunrosa, to helt herlige farger. Jeg synes garnet er litt tynt for å skulle ha strikkefasthet 22, men det passet bra til dette strukturmønsteret og ponchoen ble veldig lett og myk. Fin til varme vårdager og kalde sommerkvelder.

1 kommentar:

  1. Den var søt, Gitte! Ha en herlig lørdag, her skinner sola og det er bare å nyte! Happy Knitting!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...