lørdag 16. april 2016

Molderoser - ny kofte

Den nye kofta mi - Molderoser - har vært ferdig en stund. Jeg har brukt den flere ganger og er veldig fornøyd med den bortsett fra at knapphullene mine ble litt for vide denne gang. Jeg må prøve å sy de litt trangere.



Mønster: eget - Molderoser
Garn: Finull fra Rauma ullvare
Pinner: 2,5 og 3
Info/detaljer: Jakka er strikket ovenfra og ned med tre ulike rose-border. Finnes i kort og lang versjon. Dette er den lange versjonen og den er innsvingt i livet og videre over hoftene. Ermene er 3/4 lange. Bord med hullbønster i stedet for vrangbord på ermer og bol. Rillestrikket halskant og forkanter.

Knappene har jeg kjøpt på en god gammel garnbutikk i Molde - Aandahls Garn. Det er roseknapper i sølvfarget plast og de er virkelig fine.




Mønster ligger og venter på å bli gjort helt ferdig. Men nå er det konfirmasjonsforberedelser som blir prioritert, så mønsteret kommer ikke før i mai :)


5 kommentarer:

  1. Har kjøpt mønsteret og begynt å strikke den ��Er fra Molde så denne måtte jeg bare ha ��

    SvarSlett
  2. Heisan, jeg er på vei til å strikke denne superfine molderosekofta d. Men kan du anbefale ett alternativ garn? Skal strikke til min mor og hun klør av nesten alt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du vil strikke Molderoser til moren din :-) Jeg vil anbefale Lille Lerke fra Dalegarn, 53% merinoull/47% bomull, eller Sandnes Tynn Merinoull. Tror det er veldig få som synes at disse garnene klør :-) Lykke til med strikkinga :-)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...