fredag 17. juli 2015

Blå sommertopp

Det er veldig sjelden at datteren min ønsker at jeg skal lage noe til henne, men denne sommertoppen fra Kreativ strikk ønsket hun seg.



Toppen skal egentlig strikkes i Allegro fra Lana Grossa (viskose/bomull), men det var ikke å finne. Derfor brukte jeg garn fra Ice yarns, tynt båndgarn i 100% bomull. En tråd turkis og en tråd lilla/grå. Garnet er veldig fint,  særlig når en kombinerer disse to fargene, og det frister å strikke en genser eller topp til meg selv siden jeg har veldig mange nøster igjen :-)

Det ser kanskje ut som vanlig slip-stich mønster der man tar et kast på pinnen og mister ned, men det er det ikke. I denne toppen er det 8 pinner som utgjør rapporten og gjentas. Og hvis man ser nøye etter er det som om det blir hjerter i mønsteret :)
Det var et enkelt og morsomt mønster å strikke, men i begynnelsen måtte jeg skrive opp hvor jeg stoppet i rapporten.


Mønster: Krativ strikk 2/2015
Garn: Grafico Cotton fra Ice yarns
Pinner: 6 og 5



2 kommentarer:

  1. Så fin toppen til din datter ble. Jeg er sikker på at du har lagt opp en til, til deg selv....
    Hullmønster kan bli så fint. Og som regel må man jo ha en topp under. Iallefall til oss voksne ;)
    Ha en riktig fin fredag.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...