tirsdag 21. mars 2017

StjerneBragd

For snart to år siden lagde jeg den feminine damekofta BlomsterBragd og deretter barnekoftene MikroBragd og MiniBragd. BlomsterBragd var veldig inspirert av vevde krokbragdmønstre, mens barnekoftene er en veldig forenkling av mønsteret. Det har hele tiden vært tanken å lage en voksen-kofte i tykkere garn med samme mønster som i MikroBragd og MiniBragd, og nå fikk jeg endelig gjort det :)


Jeg har strikket den som genser i Rowan Feltet Tweed. Et utrolig deilig garn som er veldig melert. Til tross for en strikkefasthet på 22-24 masker pr 10 cm, er det 175 meter på et 50 grams nøste, så det er veldig drøyt. Jeg brukte kun 5 nøster i bunnfargen i denne genseren som tilsvarer XL i størrelse.




Jeg jobber med mønsteret, og håper å ha det klart om ikke så lenge :) Det er beskrivelse på genser i mønsteret, med en forklaring på hvordan den kan gjøres om til jakke/åpen kofte.


3 kommentarer:

  1. Så flott den ble. Fine farger dsammen.
    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempefin genser. Veldig fine farger.
    Fint å lese at du er fornøyd med feltet tweed fra Rowan. Jeg holder på med en genser og har kjøpt 10 nøster. Kanskje får jeg masse garn til overs.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...