lørdag 25. februar 2017

GromHettegenser til voksne

Da jeg strikket GromHettegenseren til lille Elias som jeg er tante til, ble datteren min litt forelsket i den. Hun elsker hettegensere og hettejakker i joggestoff, og kunne veldig godt tenke seg en strikket hettegenser i det deilige garnet Cotton Merino fra Drops. Strikket i strukturmønsteret som er brukt i GromHettegenseren, kjennes det akkurat ut som mykt, deilig joggestoff/isoli.


Da satte jeg i gang med å lage mønster i voksen størrelse også :)
Det tok sin tid å strikke den, for hun ville ha den god og ledig i fasongen, og lang i bol og ermer. 




Mønster: GromHettegenser til voksne. Mønsteret kommer på Ravelry og her i bloggen snart.
Størrelse: M
Garn: Drops Cotton Merino farge 19 melert grå
Pinner: 3,5 og 4
Detaljer: Vevstrikk-mønster (kun en farge pr omgang), raglan, hette med løpegang og snor, løpegang med snor i livet. Dype lommer.

Hun ble heldigvis veldig fornøyd med resultatet, og nå har jeg gjort noen endringer på mønsteret og strikket en til meg selv. Det kommer mer info om den i et eget innlegg om ikke så lenge.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...