søndag 22. mai 2016

Om å klippe roser

I helga skulle jeg klippe ferdig alle kryprose-buskene. Jeg har mange og det tar lang tid og jeg skulle vært ferdig med det for lenge siden... Men det frister ikke i regn og tåke. Da får jeg heller klippe i rose-stoff inne da :)


Som dere ser er det blomstrede stoff over hele huset, noe til klipping, noe til tørk og noe hengt opp til inspirasjon. Det gule stoffet som jeg har satt saksa i, kjøpte jeg i fjord tror jeg. Det blå kjøpte jeg her om dagen hos Meretes Atelier i Grimstad. Det er stoff fra Guitermann og begge disse stoffene skal bli kjoler. Det turkise er Tilda-stoff kjøpt på Pandouro for noen år siden. Jeg skal prøve ut en ny overdel, Basic Bodice fra boken "Sew many dresses, sew litle time" og jeg håper resultatet blir så bra at jeg kan bruke en av disse kjolene i et bryllup i sommer. Det skal også strikkes bolero/shrug og kanskje en kofte eller to til, så sommerplanene er klare :)

Basic bodice fra "Sew many dresses, sew litle time"

1 kommentar:

  1. Så mye flotte rosestoff... jeg tenkte akkurat på det idag, må snart sette av litt tid på syrommet! Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...