søndag 8. mars 2015

Vårtegn og ny Lilje kofte

I dag har det vært en nydelig dag og jeg har vært i hagen og sett etter vårtegn. Jeg fant, jeg fant :)





Dette er den andre Lilje kofta jeg har strikket, og denne gang har jeg strikket nedefra og opp, med lus, i et garn som er litt tykkere og sist men ikke minst, med farger som helt forskjellig fra den første.
Jeg har strikket i Drops Cotton Merino, som er en blanding av bomull og merino ull. Et veldig herlig garn både å strikke med og bruke. Så denne kofta kommer jeg garantert til å bruke mye :) Ble veldig god fasong på den også.

Mønster: Lilje, eget mønster som nettopp er lagt ut for salg. Strikket nedefra og opp med rundfelling.
Garn: Drops Cotton Merino
Pinner: 3.5 og 4.
Fasong: 50-talls inspirert, uten vanlig knappestolpe, rundt bærestykke. Litt posete ermer med god vidde. Denne har jeg ikke 
felling i sidene.




Mønsteret er til salgs her


6 kommentarer:

  1. Oooh, hvilka fina färger Du har i din Lilje kofte!!!

    SvarSlett
  2. Ååååh, smelt!! Så vakre flotte farver - og et nydelig mønster :) denne var kjempefin Gitte, du er så flink

    SvarSlett
  3. Det var en nydelig kofte! Herlige farger, og en feiende flott rundfelling:-) Flink er du!

    SvarSlett
  4. Så nydelige! Så dyktig du har vært!
    Ha en fortsatt fin vårdag!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  5. Flott kofte og nydelig arbeid. :)

    SvarSlett
  6. Så flott jakke. Fine farger. Ja nå er våren her (nesten), det er deilig.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...