søndag 1. mars 2015

Lilje nr 1

  

Jeg holder på å fullføre min andre Lilje kofte nå, men kan jo vise bilder av den første som jeg er ferdig med. Den er strikket i Gjestal Ullteppegarn som bunnfarge fordi den er mye hvitere enn Finull. Ellers er det brukt Finull og PT2. Fargene er valgt etter en kjole jeg trenger en jakke til.

Mønster: Lilje, eget mønster som snart er klar for release. Strikket fra toppen og ned med rundfelling.
Garn: Finull, PT2 og Ullteppegarn.
Pinner: 2.5, 2.75 og 3.
Fasong: 50-talls inspirert, uten vanlig knappestolpe, rundt bærestykke, felling i sidene slik at den blir smalere i midja (valgfritt). Litt posete ermer med god vidde.




Kofta jeg strikket for snart to år siden og som jeg nå har videreutviklet her, er delvis inspirert av en gammel kofte fra Hjemmet 42/93. Den ble trykket på nytt i Hjemmet i forrige uke. Den er jo også veldig fin :)


Hjemmet 42/93 og Hjemmet 8/15

2 kommentarer:

  1. Herlige kofte - vakre farger. Hyggelig med raglan og fra oppe til ned.
    Jipiii, jeg vil strikke en kofte :-)))
    Ha en riktig god uke. Hilsen til deg.

    SvarSlett
  2. Vakker kofte. Jeg blir så imponert over dere som fikser mønster, regner om til rundfelling og greier. Jeg har evig nok med å strikke fiks ferdige mønster.
    Keep up the good work :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...