lørdag 18. oktober 2014

Jeanette-koften

Dette er ett av prosjektene jeg holder på med, men det går ikke så kjapt akkurat. Strikker noen omganger i ny og ne. Har vel litt for mange prosjekter på gang (ingen nyhet), men det haster jo ikke :)


Jeg strikker bordene etter et gammelt mønster som heter Jeanette. Men strikker i tykkere garn, Lett Lopi, og strikker raglan fra toppen og ned. Det er første gang jeg strikker av Lett Lopi og elsker hvordan resultatet blir. Men det er et trått garn å strikke av og jeg merker det i hendene. Derfor strikker jeg bare på denne jakka innimellom. Er foreløbig veldig fornøyd med hvordan den ser ut til å bli :) 

7 kommentarer:

  1. Jeanettkoften din blir så fin!!!
    Jeg har aldri strikket i Lett loopi, men hører fra andre at den er stiv og krafsete, men jeg tåler sånnt. Det er aldri noe problem for meg. Blir nok bedre etter en vask, tenker jeg.
    Greit å holde på med litt forskjellig strikkeprosjekter, så blir man ikke lei.
    Håper du har hatt en fin helg. Klem

    SvarSlett
  2. Det var et flott mønster :) Gøy å finne de gamle oppskriftene, der er det masse lekkert! Nyt søndagen :)

    SvarSlett
  3. Denne blir veldig fin, både i mønster og farge.

    SvarSlett
  4. Nydelig kofte du strikker. Jeg har ingen erfaring med lett loopi, men jeg har planer ;) Det å strikke fra toppen og ned er et mysterium for meg.

    SvarSlett
  5. Så fint det blir :) Lett Lopi er et "realt ullgarn", kanskje ikke for de helt sart sjeler ... Jeg liker det veldig godt - har strikket med det flere ganger. Det blir pent og det holder seg veldig fint i bruk også. Det blir spennende å se det ferdige resultatet også.

    SvarSlett
  6. Den er så nydelig! Hvor finner man oppskrift? Har leta høyt og lavt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Mønsteret på den gamle Jeanette koften ligger i Koftegruppa på facebook: https://www.facebook.com/groups/koftegruppa/

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...