søndag 20. juli 2014

GreenGate skjørt

Har lenge hatt lyst på et GreenGate inspirert skjørt. Og nå har jeg sydd et som kan brukes til min nye røde Synve cardigan




Stoffet er fra GreenGate, kjøpt hos Meretes Atelier i Grimstad. En herlig butikk som sprudler over av skaperglede, skjønne stoffer (mest lappeteknikk) og GreenGate produkter.
Mønsteret på skjørtet er det samme som jeg har brukt en del ganger tidligere, blant annet i dette blomstrete skjørtet som jeg bruker utrolig mye.


Jeg har vært og funnet bomullsgarn i garnlageret (har vel handlet noen nye farger også..) til en matchende cardigan. Men mer om det senere :)


Vi har også hatt litt ferie og vært en uke på Kreta der vi lekte ekte sydenturister. Det gav mersmak. På Kreta er det mye å utforske i tillegg til herlige strender og god mat. Vi bodde ved byen Chania og den var bare helt fantastisk spennende. 



Ønsker alle en fortsatt fin sommer. Nå er det to uker med jobbing på meg før det blir halvannen uke med ferie igjen :)

2 kommentarer:

  1. Så flott skjørt. Enkelt, men fint alikevel. Jeg elsker også skjørt, men går så skjeldent i det, merkelig nok.
    Det ble veldig fint med den røde cardiganen til. Istedetfor en romantisk rosa en.
    Men så skal du jo strikke noe i alle fargene som du tar opp fra skjørtet, det blir spennende, Gitte.

    Det er skikkelig godt med ferie. Jeg var på Kreta for over 20 år siden ( ooops, er jeg blitt såååå gammel! ;)) Chania ser herlig ut, med alle de fine fargene, som jeg har sett på bilder tidligere.
    Om nøyaktig to uker er jeg også på vei til et ferieland, sammen med Sophia. Det skal bli skikkelig morro med en jentetur, der hun har shopping og Strandliv øverst på sin liste. Så det må jeg oppfylle. Hvor vi skal, forblir en hemmelighet inntil videre.......
    Jeg har kun tre dagers jobbing igjen, og kan nesten ikke vente......!!!!
    Fortsatt god sommer, Gitte.

    SvarSlett
  2. Nydelig skjørt. Veldig fint med kanten nede. Kjempefin fasong på skjørtet også. Imponerende hvordan du har fått mønsteret i stoffet til å passe i sømmene.
    Gunn
    ;o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...