lørdag 14. april 2012

Orkidefarget vest

Nå har jeg blitt ferdig med ett av de mange prosjektene jeg har holdt på med i det siste.




En orkide-farget (rosa-lilla) vest strikket i bulky garn.






Vesten er strikket top-down etter samme prinsipp som vi lærte på kurset "The Perfect Fit Seamless Crazy Lace Cardigan" med Myra Wood, som jeg har fortalt om tidligere her. Den første cardiganen min  kan du se her.


Jeg har fortsatt økningen i front slik at det ble en omslagsvest. Jeg har strikket knytebånd og hull i den ene siden som båndet skal gå ut av. Jeg har også laget en slags "kappe" på vesten. Et morsomt og feminin detalj synes jeg. Vesten er skikkelig fin til skjørt.





På ryggen har jeg brukt smocking og på skuldrene er det et enkelt hullmønster som ikke er så lett å se i dette bulkete garnet.
Rundt kanten i halsen og i fronten er det bare heklet en rad fastmasker.


Jeg er superfornøyd med resultatet og kommer garantert til å lage flere varianter av top-down vester og cardigan'er :)


My new vest is finished. I have designed it using the same prinsiples as learned on "The Perfect Fit Seamless Crazy Lace Cardigan" course with Myra Wood. I think it is wery feminine, don't you think so too?

12 kommentarer:

  1. Wow! Det var en utrolig flott vest/topp! lekker! og du ser både flott og lekker ut i den også!

    Jeg er alltid litt redd for bulky garn, føler meg liksom bulky nok... men dette ser jo bare helt perfekt ut! skal du skrive bed oppskriften og selge den?? si jaaaaa!

    hilsen håpende og ventende strikker.

    ga en strålende sørlandshelg i ny topp!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for herlig kommentar :)
      Kan nok ikke lage oppskrift når jeg har tatt utgangspunkt i et kursmateriale? Uansett hadde det nok tatt meg veeeeldig lang tid hvis jeg skulle laget den i flere størrelser. Blir svett av tanken. Vet ikke om det er det jeg vil bruke tid på, og tror timelønna hadde blitt latterlig lav...

      Slett
  2. Wow...den var kjempelekker :-) Og kjøper gjerne oppskriften hvis du vil lage og selge som duBedåre også mener at du bør gjøre :-)

    SvarSlett
  3. Kjempe stilig, spesielt mønsteret på baksiden var bare utrolig.
    Lekker, lekkert, lekrest sier nå bare jeg!

    SvarSlett
  4. All grunn til å være superfornøyd! Lekker farge og fasong <3 Klem

    SvarSlett
  5. Fantastisk vest i nydelig farge.
    Du er bare helt rå med strikkepinnene!!!

    SvarSlett
  6. Vraiment une petite merveille ce bolèro.....
    Très beau choix de couleur et de points.
    Bon dimanche.Celeste

    SvarSlett
  7. bonjour le bolero est ravissant j aime bien la forme bon dimanche a vous prunelle

    SvarSlett
  8. Hva for en utrolig fin vest! Herlige strikking og farve! :D

    SvarSlett
  9. For en nydelig vest :) Nydelig farge du har brukt :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...